آموزش کامپیوتر و دنیای تکنولوژی

بنتلی کانتیننتال GT 2019؛ شیک پوش 600 اسب بخاری

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶

بنتلی کانتیننتال GT 2019؛ شیک پوش ۶۰۰ اسب بخاری

دسته بندی : آریا تدبیر تاریخ : پنج شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶

برترین ها – ترجمه از محمدرضا مرتضایی: تقریباً ۱۵ سال از اولین تجربه سواری با ماشین های بنتلی کانتیننتال GT می گذرد. و ۵ سالی هست که بنتلی به تولید ماشین های لوکس گرند تور علاقه پیدا کرده هست. اما در تمام این سال ها بنتلی مشغول کار بر روی ابرخودروی خود که ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشت بود. بدون هیچ شکی، پلتفرم ماشینی که بر روی آن کار می کردند، اکنون کمی قدیمی شده هست و بنتلی با توجه به این مورد، مدل جدید ۲۰۱۹ را با پلتفرمی جدید و لوکس روانه بازار می کند که این اقدام نیز در ادامه ساخت خودروهای لوکس گرند تور خود هست.

 

 اولین تجربه رانندگی با بنتلی کانتیننتال GT

از لحاظ ظاهری، کانتیننتال GT تغییر زیادی نکرده هست. مدل ۲۰۱۹ همانند مدل های ابتدایی ساخته شده و تنها تفاوتش براق تر و شیک تر بودن فضای داخل کابین آن هست.  البته بعضی نیز عقیده دارند که تغییرات محسوسی در چراغ های عقب و جلو صورت گرفته که به نظر کارشناسان چندان ملموس نیست.

 

فاصله دو محور این مدل جدید ۵٫۳ اینچ بیشتر از مدل قبلی کانتیننتال هست و احتمالاً از پلتفرم MSB که در پورشه پانامرا نیز استفاده شده در این ماشین هم استفاده کرده اند. این افزایش طول به طراحان این اجازه را داده تا ظاهری ورزشی تر به آن ببخشند. به طور پیش فرض از تایرهای استاندارد ۲۱ اینچی در این ماشین استفاده شده اما به عنوان آپشن ویژه، می توانید سفارش به کارگیری تایرهای ۲۲ اینچی را به بنتلی بدهید.

 

 اولین تجربه رانندگی با بنتلی کانتیننتال GT

در فضای داخل کابین، مملو از ظرافت های لوکس از جنس چرم و چوب و فلز مرغوب دیده خواهد شد که ظاهر کابین آن را شبیه کوپه های لوکس کرده هست. بر طبق ادعای مسئولین بنتلی،در هر کابین حدود ۱۰۰ فوت مربع چوب استفاده شده هست که برای جاگذاری آنها ۹ ساعت زمان صرف شده هست. صندلی های ۲۰ حالته و قابل تنظیم مدل ۲۰۱۹ از چرم مرغوب و با طرح الماس در الماس  هست که بنا بر گزارشات رسیده، ۱۸ ماه برای طراحی این صندلی ها زمان صرف شده هست.

 

از برنزهای مرغوب در بعضی کنترل های این ماشین استفاده شده که ظاهر زیبایی به کنسول ماشین بخشیده هست. یک سیستم صوتی ۱۰ باند با قدرت ۶۵۰ وات در این ماشین تعبیه شده که اگر مورد قبول خریداران نباشد، اپشن سیستم صوتی ۱۵۰۰ وات و ۱۶ باند Bang & Olufsen  و ۲۲۰۰ وات ۱۸ باند Naim هم وجود دارد.

 

 اولین تجربه رانندگی با بنتلی کانتیننتال GT

یکی از ویژگی های برجسته داخل کابین تغییر در طراحی صفحه نمایش  چرخان کنسول هست. وقتی وارد کابین ماشین می شوید، در ابتدا این صفحه نمایش در کنسول جلو پنهان هست ولی وقتی دکمه شروع به کار موتور را می فشارید، پنل ۱۲٫۳ اینچی آن می چرخد و به رویت سرنشینان می رسد. البته در این پنل چرخان، می توانید امکانات دیگری همچون دماسنج، قطب نما، کورنومتر ببینید.

در قسمت موتور این ماشین شاهد استفاده از یک موتور W-12 6 لیتری هستیم که بر طبق ادعای کارشناسان عملکرد ان ۲۴ درصد کمتر از یک موتور ۱۲ سیلندر هست.  این موتور بازطراحی شده قادر به تولید ۶۲۶ اسب بخار و ایجاد حداکثر گشتاور ۶۶۴ پوند فوت هست که این قدرت بالا بنتلی مدل ۲۰۱۹ را قادر می سازد در حالت اسپورت، ظرف ۳٫۶ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد. این ماشین از کلاچ دوگانه هشت سرعته برای شتاب سریع تر و تعویض دنده روان تر استفاده می کند.

 

  با توجه به استفاده از فناوری stop/start و سیستم پیشرفته غیرفعال سازی سیلندرها، GT جدید بنتلی توانسته تا ۱۶ درصد از آلایندگی موتور نسبه به مدل های قبلی بکاهد.

 

 اولین تجربه رانندگی با بنتلی کانتیننتال GT

بنتلی مدعی هست که تمام تلاش خود را برای ساخت ماشینی لوکس و سریع در مدل ۲۰۱۹ به کار بسته هست.  برای بهبود عملکرد رانندگی قدرت موتور به صورت ۴۰ درصد به محور جلو و ۶۰ درصد به محور عقب منتقل خواهد شد مگر اینکه در بعضی شرایط خاص به تغییر در این نسبت نیاز باشد که به صورت اتوماتیک این تغییر انتقال نیرو به محورها انجام خواهد شد.

مدل ۲۰۱۹ بنتلی از ویژگی سواری داینامیک استفاده می کند. سازو کار این سیستم به این صورت هست که از فعال سازهای الکترونیکی در هر محور برای کاهش فشار بدنه استفاده می کند و این کار باعث روان تر شدن رانندگی با آن خواهد شد.

 

 اولین تجربه رانندگی با بنتلی کانتیننتال GT

از سیستم تعلیق بادی جدیدی در این مدل استفاده شده که بر طبق ادعای مسئولین بنتلی کمک فنرهای ماشین از حالت سفت در وضعیت اسپورت به حالت نرم لیموزین های شیک و معروف تغییر شکل می دهند و این تغییرات بسته به انتخاب حالت رانندگی توسط راننده دارد.  حالت های رانندگی سواری راحت، حالت بنتلی، حالت اسپورت در این ماشین وجود دارد  که در هریک از این وضعیت ها، شاهد یک نوع سیستم تعلیق و عملکرد موتور و جعبه دنده هستیم که ماشین را به شکل داینامیک با شرایط جاده وفق می دهد. ترمزها حدود نیم اینچ از مدل های قبلی بزرگ تر هستند  به طوری که اندازه هر صفحه ترمز ۱۶٫۵ اینچ هست.

برای افرادی که همواره به خرید محصولات سفارشی و اختصاصی علاقه دارند، بنتلی آپشن های سفارشی زیادی در این ماشین قرار داده هست. ۱۷ رنگ مختلف، ۱۵ آپشن مختلف در بخش کفی ماشین،  ۱۲ ترکیب مختلف در استفاده از چوب در فضای داخلی ماشین و ۱۵ حالت مختلف در استفاده از چرم در کابین در این ماشین وجود دارد که بنا به سلیقه مشتری می تواند از بین این شرایط خودروی محبوب خود را سفارش دهد.

هنوز قیمت دقیقی برای این ماشین تعیین نشده هست اما بنا بر گفته های مسئولین شرکت، از بنتلی کانتیننتال GT در نمایشگاه ماشین فرانکفورت رونمایی خواهد شد.